mandag den 15. august 2011

En meget fin gave

Anders har haft fødselsdag så vi har haft gæster i weekenden - rigtig hyggeligt med boller og kage.
Der var  mange gode gaver men en af gaverne var noget speciel. I foråret var jeg til et loppemarked hvor jeg forelskede mig i en metal Falck kasse fra 1943, men den blev solgt for 500 kr. på auktion og det var jeg for nærig til. Det viste sig så senere at det var min gode venindes mormor der havde afleveret den til lopperne og hun havde endda spurgt om min veninde ville kigge tingene igennem inden hun sendte dem afsted.
Var lidt skuffet over at jeg ikke fik den, og snakkede med Anders´s farmor et par dage senere om historien. Den havde åbentbart gjort indtryk på hende for i går fik Anders en lille førstehjælpskasse fra 1936 der havde været hans oldemors - hun kunne jo ligeså godt have sine knapper i noget andet, som hun sagde.

Inden i er en sjov brugsanvisning, men tror dog at man skal holde sig til sit ny opdaterede førstehjælpskursus.


Selvom Anders´s farmor syntes det var en lidt underlig gave at komme med, så syntes jeg bestemt det er en ting der er værd at forære væk til nogen der syntes den er fin, og Anders blev også glad for den. Hun havde egentligt brugt den som kuvert til lidt fødselsdagspenge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar