søndag den 25. september 2011

På æblerov i naboens have.

Lørdag var vi til begravelse, vi holdte den sidste familieforsamling for min farmor. For mig var det meget formælt, jeg havde sagt farvel i søndags da vi lagde hende i kisten og sang hende ud af plejehjemmet. Jeg havde meget svært ved at forholde mig til at det var hende der var der i kapellet og som jeg var med til at bære ud i rustvognen. Men det var en fin afslutning på et lang liv, det var den helt rigtige rækkefølge for familien at miste et medlem - selvom det bliver et savn for os alle.
Da vi kom hjem trængte vi bare til en tur i skoven, og vejret var bare dejligt og mildt efterårs-agtigt. Vi gik på æblerov i naboens have, naboen er alligevel aldrig hjemme og jeg tror ikke en gang han er klar over han har tre store æbletræer længst væk i parken. Vi har nemlig en lidt speciel nabo, og bor ved siden af Frijsenborg slot. Stedet er fantastisk og jeg ville ønske at stedet kunne fortælle historier om gamle Grever, Grevinder og HC. Andersens besøg på slottet. Men alle sporene i den gamle park fortæller alligevel noget.

Her er et billed fra vores stue vindue.


Æblerne fra vores rov var vildt lækre og fuld af sødme og æblesmag.



Når ja og så kom vi også forbi mindst 15 store kastanjer så kurven under klapvognen var fyldt med efterårets små brune vidundere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar