mandag den 31. oktober 2011

Oprydning i strikke-sagerne

Nu var jeg ved at være træt af at samle mine strikkepinde og hæklenåle op i hele stuen så nu har jeg syet mig et etui til mine sager. Hvordan jeg har gjort vil kræve en meget lang beskrivelse så hvis der er nogen der vil gøre det efter så må det være ud fra billederne - men i er velkommende til at bruge idéerne.
Inspirationen har jeg nok fået fra de traditionelle strikkepinde etuier som storset alle stikkende kvinder har, men jeg ville også gerne have nogle lommer til rundpinde, saks, målebånd og den slags.

Sådan ser etuiet ud når det er foldet ud. Der er plads til en del flere sager en dem jeg har pt. men det er også bedre at have lidt ekstra plads. Til højre er der syet lommer til forskellige størrelser strikkepinde og til venstre er der plads til 5 hæklenåle.


Kanten er afsluttet med kantebånd og på lommerne er der syet pipingbånd i for at give kanten en fin afslutning.


Etuiet er syet i pastel farver men yderkanten og snoren omkring knappen er pink for at give lidt ekstra farve


Her er etuiet foldet sammen, og lukket med de to knapper - det ligner næsten en taske jeg kunne have med i byen.


Her er så min lille ekstra detalje med lommerne - syntes selv funktionen af dem er helt i top.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar