søndag den 30. oktober 2011

Vinter - kom bare an!

Jeg hører nok til den lille del af befolkningen som sætter stor pris på at bo i et land hvor årstiderne skifter, eller i hvert fald bo et sted hvor der både er regn, sne, blæst og selvfølgelig også solskin.
Vi kan være heldige at opleve frostklare dage, grønne forårsdage, en duftende sommer skov og det gyldne efterår og alt det ind i mellem der er med til at gøre det rigtig hyggeligt at bo i et land som Danmark.
Jeg kan ikke bestemme mig for hvilken en tid jeg bedst kan lide, men vinteren er helt klart noget af det bedste jeg ved også selvom den kan være både lang og kold.
Her hos os har vi forberedt os lidt på kulden og der strikkes huer og vanter, sidste år kom den første sne jo faktisk allerede sidst i november. Indtil videre er det kun Lea som har fået et vinter sæt.
Jeg har strikket en hue, efter opskriften fra vild med garn. Opskriften er godt nok tiltænkt voksne men jeg gik ned i pind-størrelse og tilsvarende i garn og det kom der en rigtig fin børnehue ud af. Men syntes også hun havde et bart stykke på halsen så jeg strikkede en halsedisse, begge dele i farver der passer til hendes nye flyverdragt.

Her er en af grundene til jeg elsker vinteren, billedet her et taget i vores indkørsel sidste vinter lige inden jul. Billedet er ikke redigeret, men vi tog over 80 billeder den aften og fik ca. 5 gode med hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar