mandag den 2. januar 2012

Dag 2 i det nye år - Søger gode råd om putning af 2årig

I dag vendte hverdagen tilbage til sin normale rytme, efter en til tider lidt hektisk juleferie. Jeg er nu tilbage ved bøgerne og læser til eksamen, første milestone er den 9. januar hvor jeg skal forsvare mit projekt. Har aldrig været rigtig glad for at gå i skole, så lige nu syntes jeg det hele er noget surt. Men grunden til jeg hænger i er at jeg kan se hvor meget den viden jeg får giver mig i mit arbejdsliv, det gør mig i stand til at gøre mange af de ting jeg gerne vil med virksomheden. Men det er altså ikke skolen, opgaverne, læsningen, og eksamenerne der driver mig det er alt sammen noget der bare skal overståes, så jeg kan komme til at lave det jeg virkelig brænder for. Men 2 semester i skolen og et bachelor projekt så er det det.

Noget helt andet der fortiden gør det hele lidt sværere her hjemme er at vi har en datter - som snart bliver 2, der har en mindre krise. Så snart vi nævner order sove eller putte så bliver hun dybt ulykkelig. Vi har været så uheldige at hun inden jul først havde en omgang lungebetændelse og derefter fik hun også lige mellemøre betændelse. Hun havde meget svært ved at sove og mange af nætterne sov hun hos os da det var det eneste sted hun kunne finde ro. Men nu er der krise, hun hader sin seng som hun ellers har været rigtig glad for. Mellem jul og nytår fik vi det til at gå bedre med at falde i søvn i sin egen seng hvorefter hun kommer trissende ind til os mellem 3 og 5 og sover videre hvilket er helt okay med mig.

Men hun havde desværre en træls oplevelse nytårs aften hvor hun var puttet til nogen lunde normal tid, men kl. 12, da vores ubetænksomme nabo så begynder at fyre krudt af lige uden for hendes vindue, så vælter hendes verden helt. Jeg skyndte mig ind til hende i samme øjeblik jeg hørte de skød krudt af men hun var helt i chok. Det to hele 5 timer at overbevise hende om at det var okay at slukke lyset igen selvom hun sad hos mig - hun var bare så bange. I går kunne vi knap nok få hende ind på værelset og lege selvom det stadig var lyst og vi var med, så da hun skulle i seng blev hun helt panisk og faldt først til ro da både jeg og Anders lå i vores seng sammen med hende. Så grunden til hele denne lange historie et at jeg ikke aner hvad jeg skal stille op - Lea er tydeligvis bange både for sengen, værelset og for at være alene, men jeg syntes jo også hun skal sove i sin egen seng. Gode råd modtages derfor med kyshånd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar