søndag den 15. januar 2012

Et døgn i det fri

Som jeg skrev den anden dag skulle Anders og jeg på tur her i weekenden fra lørdag til søndag. Det har været ikke mindre end en fantastisk tur - vi har virkelig haft vejret med os... Klokken 12 samledes vi fem mand ved troldhøjen ved Gjern, vi gik en tur på højen kiggede på Gudenåen og snakkede. Så var det jo egentligt meningen at jeg skulle have lavet picnic til os - men pga. tidsunderskud og at vi fik et tilbud som vi ikke kunne modstå fulgtes vi med en anden gruppe på Svosvtup kro og fik en dejlig frokost. Vi gik tilbage til højen fik kaffe og tunesiske kaffe brød mens vi ventede på at solen gik ned så vi kunne samles med de 65 andre der også skulle overnatte i skoven sammen med os. Aftenen og natten var frost klar og smuk - og ved brug af to soveposer er det heller ikke noget problem at holde varmen.

Jeg bliver simpelthen fyldt op med energi sådan en tur - jeg var med for 11. år og tror det var første gang turen har været så dejlig, hvilket skyldes det gode vejr da det altid er hyggeligt. Det er dejligt at have et døgn uden telefon, computer, lektier, eksamens press, arbejde, dårlig samvittighed og huslige pligter - man er bare i en skov, snakker med gode venner og spiser dejlig mad, intet andet. Jeg kan kun på det varmeste anbefale at tage sådan et døgn, der findes så mange dejlige steder lige i nærheden af hvor man bor og efter det er blevet lovligt at overnatte i nogle danske statsskove så er der rig mulighed for at finde nogle dejlige steder. Her på skov og naturstyrelsens hjemmeside kan man se alt den info om skoven som man kunne have brug for.

Tror pt. kroen har lidt problemer med vand i haven fra Gudenåen...

Anders ryger pibe - kun når vi er på tur :)

Turen tilbage gennem skoven

Udsigten fra Troldhøjen over Sminge sø


I morges da frosten stadig var på jorden og solen på vej op - ja det var lige her i de høje graner vi overnattede.

Jeg har bestemt mig for at investere i et kamera stativ og et mere lysfølsomt objektiv så jeg bedre kan tage fotos om aftenen/natten, er lidt irriteret over de billeder jeg har fået taget i går aftes er utrolig dårlige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar