søndag den 5. februar 2012

Hæklet sofapude - DIY

Jeg er ved at skifte alle mine sofapuder ud. Den første er blevet til denne hæklede pude. Der er brugt i alt 5 nøgler fra søstrene (en pr farve) til en pude der måler 38*38 cm



Hvis du skulle have lyst til at lave en magen til er her en ultra kort vejledning.

Jeg startede med at hækle luftmasker til den hæklede "snor" var ca. 5 cm længere end monterings puden bred. Herefter har jeg hæklet fastmasker tilbage af alle luftmaskerne, og vendt og fortsat på den anden side af luftmaskerne sådan at der bliver hæklet en "pose". Sådan har jeg bare fortsat med at hækle rundt indtil hele nøglet var brugt op, og derefter startet på en ny farve. Da betrækket passede på puden syede jeg det sammen med monterings puden i. Voila 

5 kommentarer:

  1. Lækker pude!
    Er det rigtigt forstået, at du først hækler fastmasker på den ene side af luftmaskerne?
    Og når du er nået til enden, så vender du og tager den anden side af luftmaskerne?

    SvarSlet
  2. Wauw, den er bare smuk, den pude. :-)

    SvarSlet
  3. Tak - er også ret glad for den farverige input i sofa´en.

    Er ikke den helt store hækle haj, men jeg er næsten sikker på at du har forstået konceptet :-) Det gælder bare om at få hæklet en pose.

    Kh Maja

    SvarSlet
  4. Очень красивая подушка!

    SvarSlet
  5. Better prices, but still a little high for something that a computer program could do.
    Their followers can ask issues and immediately they
    can react to it. But not for a business to store, analyze and process this information.

    Also visit my web blog; dosug-1.com ()

    SvarSlet