mandag den 9. april 2012

Amsterdam

Jeg tog forringe søndag afsted på studietur til Amsterdam i 4 dage, det var en god tur med tid til både at opleve Amsterdam og være faglige på besøg hos virksomheder i Holland. Nu er jeg hjemme igen efter 14 dejlige dage - først 4 dage i Amsterdam så 10 dage på Lofoten.

De 9 gader med en masse små butikker som desværre havde lukket om mandagen hvor vi havde tid til at besøge dem.



Kanalrundtur 

Eftermiddags snack på en gade café 

Den nok mest skæve restaurant i byen - men mon ikke den bliver der lige så længe som den har stået der.

Shopping i Haarlemmerdijk, en masse second hand, vintage og kunsthåndværk  dette område er nok det bedste jeg har besøgt i Amsterdam (Jordaan, Haarlemmerstrat, Spuisstrat og Nieuwezijds)





Og selvfølgelig også et besøg på blomster markedet ved Singel 


Dejligt at besøge en af Europas storbyer, håber bestemt på at kunne besøge flere i den næste tid!

3 kommentarer:

  1. Skønne billeder, det ser ud til at have været en god tur.
    Jeg har faktisk også været i Amsterdam, men det er godt nok mange år siden, det var nemlig i 9. kl. :)
    Kh

    SvarSlet
  2. Kære Maja, ser ud som om at du har haft en go tur! Ku da også godt bruge en storbyferie :)
    Mon du fik købt lidt lækkert med hjem?

    SvarSlet
  3. det lyder som en dejlig tur, nu glæder jeg mig endnu mere til om en måneds tid hvor jeg skal afsted med min 8. klasse :)

    SvarSlet