mandag den 15. oktober 2012

Kreative Rollinger #1

Jeg har længe drømt om at lave en serie indlæg med aktiviteter i alle afskygninger som kan inspirere til kreativ og sjov leg for børn og voksne. Min tanke er at indlæggene kan give inspiration til alt fra 10 minutter til en ½ dags aktivitet som børn omkring 2 års alderen og op efter vil elske at lave. Det er måske lidt blandet hvor ny-tænkene aktiviteterne er men tanken er at der bliver skabt inspiration til nogle gode stunder for børn og voksne.

Nogle gange skal der lidt materialer til andre gange kan man nøjes med få ting. Aktiviteterne vil også passe lidt til årstiden.

Den første i serien er måske lidt uden for sæson (men de kan komme i brug før vi når at se os omkring) og så kunne det også være en super julegave fra ungerne til bedsterne.

Filtede Julekugler - eller bare pynt :)

Klip et stykke kvadradisk plade vat og fold det sammen til en kugle - syes sammen så den holder faconen. Læg tynde lag uld om vat kuglen og det kan være en fordel at sætte det lidt fast med en filtenål hvis man filter med mindre børn. Når der er viklet tilpas meget uld omkring vattet dyppes det i lunken sæbevand af sæbespåner og så skal der bare lidt tålmodighed til. Rul bolden inden i hænderne til den føles ret fast og put mere uld på hvis det er nødvendigt. Skyld bolden godt til sidst, så den er fri for sæbe. Pynt med perler eller andet der kunne være smukt.





4 kommentarer:

  1. Super ide, så fik jeg introduceret Det for ældste barnet som elskede det helt vildt, er dog i tvivl om det lykkedes helt, men fine blev de :)
    Tak

    SvarSlet
  2. Det var så lidt - dejligt at i hyggede jer med det :)

    Kh Maja

    SvarSlet
  3. God ide :) Jeg så også lige din strikkede hue i shoppen, hvor er den bare fin!

    SvarSlet
  4. Tak :) Tænker jeg vil lave lidt flere huer til shoppen når jeg engang får tid - spændende hvornår det lige bliver...

    SvarSlet