mandag den 7. januar 2013

Godt nytår

Ja - kun 7 dage forsinket kom der en lille hilsen fra mig. Har faktisk ikke en gang fået ønsket god jul for før vi vidste af det var den gamle dame som vi købte hus af, klar til at flytte ud af huset så vi kunne overtage. Det har været den hårdeste jul i hele mit liv, vi har knoklet, slidt og slæbt så randerne under øjnene var sortere end sort.

Huset overtog vi den 14 december og vi gik i gang med det samme, de forfærdelige mix af farver og gamle tæpper skulle bare ud. Vi flyttede vores seng ind i huset den 28. december kl. 22.15 så vi kunne arbejde selvom Lea skulle sove og 1. januar var vi klar med ny istandsat stue, soveværelse, køkken alrum og Leas værelse - og vi har klaret alt selv med lidt hjælp fra venner og familie.

2 januar 2013 klokken 9.00 gik jeg til årets første eksamen og onsdag og mandag følger endnu et par stykker. Samme dag startede Lea i børnehave, og jeg må ærligt indrømme at jeg syntes det er rigtig svært og at min lille pige måske ikke får den hjælp hun har brug for. Men det er en god børnehave og der er nogle gode pædagoger men det er også bare rigtig institutions miljø. Så jeg syntes det er svært :-( Så derfor har der været helt stille på bloggen, jeg har ikke svaret på kommentarer eller fået læst med på nogen blogs, men jeg lover jeg vender tilbage.

Som alle andre har vi i store træk også planer for 2013, mest af alt har vi en masse ting vi gerne vil gøre ved huset, det skal blive vores lille oase med plads til fred og ro i vores hektiske hverdag. Jeg skal have lavet min bachelor og er færdig i starten af juni og så skal vi have rigtig sommerferie uden jeg skal være træt af at om lidt skal jeg i skole igen - for jeg glæder mig rigtig meget til at være færdig :-) Og så alt det vi ikke ved noget om endnu - vi glæder os!

6 kommentarer:

  1. Hold da op en jul! Og hvor må I ha' knoklet! Vi overtog et hus i sommers, og jøsses, som tingene bare tog længere tid end forventet - og så med små børn om benene, så har man jo sit at se til ;-) Men det lyder også som en god ting - nyistandsat lækkerhed, fedt!
    Kan ikke helt huske, om jeg har fået kommenteret her på bloggen før - du er én blandt mange jeg lige har fundet gennem LaraLil, pga. Blogtræf ;-) Men ser frem til at læse med her.
    Kh. Trine
    P.S. Kender godt det med børnehavestart - jeg glemte det heldigvis igen, da han efter en måneds tid var faldet godt til, og efter et halvt år kan han ikke gå 3 fridage igennem uden at spørge efter børnehaven ;-) Så det skal sikkert nok blive godt!

    SvarSlet
  2. Lyder da også total vild hårdt og sikke meget lige på en gang

    godt det igen bliver hverdag så du kan få sovet og blive af med dine rande under øjnene

    SvarSlet
  3. Pyyyyyyh jeg bliver helt forpustet bare af at læse om din jul og dit nytår!
    Godt klaret!
    Nu håber jeg i får lidt ro på i reten af jeres 2013 :).
    Kh maj

    SvarSlet
  4. Pyha, bliver skønt for Jer når I kan nyde det nye hus og ikke kun knokle af sted.
    God arbejdslyst med både det ene og det andet og rigtig godt nytår!

    SvarSlet
  5. Hold da op Maja, sikken et indlæg!!
    Forstår godt at du misbilliger bh, man skal KLART vende sig meget til at omsorgen er en anden. Glæder mig til at se billeder af det nye hus evt før/efter *ha ha*
    kh

    SvarSlet
  6. Glæder mig til at vise det hele frem, dog mangler der en del ting endnu så der går nok lige lidt inden vi er helt klar til fremvisning. Men så skal det nok blive med før-efter billeder.

    Mht. børnehaven syntes jeg det bliver hårdere og hårdere hver dag, hun er bare så træt og trist. Så i dag kig mor grædende hjem efter at have afleveret. Håber snart det bliver rigtig godt!

    SvarSlet