mandag den 18. februar 2013

Et lille mesterværk

Er faktisk lidt stolt af mig selv - har stikket denne trøje til mig selv på pind 2,5 af 1,5 km supersoft uld garn. Startede på den i juleferien og nu er den altså helt færdig. Det er 2. trøje i voksenstørrelse jeg strikker og jeg er rigtig glad for den lidt korte model. Den er dog ikke vasket endnu, da det er et lidt nervepirrende øjeblik for mig, for det er ofte her det hele tidligere er blevet ødelagt. Men i dag skal det være.




Modellen er hedder lyse nætter og er fra bogen Sommerstrik opskriften kan købes her
Jeg har brugt et andet garn end det opskriften henviste til, et garn fra firmaet Garngaragen hvor et nøgle a 50g koster 25 kr. syntes kvaliteten af garnet er super og så er det jo muligt at lave sådan en cardigan for 125 kr. i garn og 40 kr. i knapper, og selvfølgelig plus alle timerne med pindene men dem havde jeg jo brugt alligevel. Knapperne er købt sammen med de andre vintage knapper i Israel.

Jeg har virkelig fået lyst til at strikke mere i voksen størrelse og er helt sikker på at der i år skal laves 2-3 cardigans mere til mig selv - er virkelig glad for cardigans. Nu er der dog lige investerings stop denne måned af krea-sager så skal have lavet noget mere af det der er i kurven færdigt.

De næste par uger tror jeg bland andet jeg vil lave nogle børne huer af mine uld rester - har efterhånden fået en del og syntes det er synd at de bare ligger. Så håber det kunne have interesse med nogle lækre børne huer. Her lige en lille forsmag på en af modellerne, vil tro denne passer en 1-årig. Huerne kommer til at koste 200 kr. incl porto.  


6 kommentarer:

  1. Endelig blev ærmeren færdig - super flot resultat. Man burde helt sikkert blive bedre til at strikke til sig selv.

    SvarSlet
  2. Den er virkelig lækker... Kan super godt li' indfarvningen af ulden pg det melerede udtryk det giver!
    Huen er også supersød

    SvarSlet
  3. Hold op hvor er den flot!! Og ja det korte look til cardiganen er super lækkert :) den bliver lige gemt i mine favoritter, måske jeg en dag tør vove mig ud i så stort projekt.
    Kh Mette

    SvarSlet
  4. Den er simpelthen ganske fantastisk, den cardigan! Den ønsker jeg mig meget. Hvor har du købt garnet henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Garnet er købt hos garngaragen jeg har brugt 4,5 nøgle til en small. Hvis jeg skulle strikke den igen i samme garn vil jeg nok øge antallet af pinde med 4 mellem hver knaphul - bare et lille tip :-)
      Kh Maja

      Slet