onsdag den 27. februar 2013

Forbrugsfri februar - status tid og bryggers renovering

Så et det vist tid til en status inden måneden er slut i morgen. Det er gået godt med forbrugsfri februar, vi har dog købt en del til vores bryggers som vi har bygget om her de sidste 1½ måned så helt forbrugsfri har vi ikke været - men det var virkelig tiltrængt. Her er et før billed af gangen, har dog kun det ene men syntes tydeligt man kan se hvad det var - mint grøn og solgul malet med den fantastiske svampe teknik! På gulvet lå en stor kokos måtte den måtte bare væk for vores hund kørte rund på den altid og så var den konstant fyldt med hunde-hår.


Vi er meget tæt på at være færdige og lige så snart vi er det kommer der nye billeder af bryggerset. 

Men ellers har vi holdt os til at købe mad og en enkelt fødselsdagsgave - intet andet. Det har været en god udfordring og jeg har virkelig holdt mig i skindet for ikke at købe noget ekstra. Og det kan tydeligt ses at vi har haft nogen flere penge tilbage en normalt, selvom der er gået mange til brygges. Vi/jeg bestemt blive bedre til at kun købe det der er nødvendigt, og inden jeg køber noget overveje kraftigt om det nu er et reelt behov eller om det bare er nice-to-have-følelsen. En sund udfordring for en hel måned og bestemt værd at tage op igen om et stykke tid.


8 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se det færdige bryggers...

    Selvom jeg ikke har været hoppet med på forbrugsfri februar, har jeg alligevel prøvet at tænke mig om før dankortet bliver he et op af lommen. Det er sundt lige at stoppe op en gang i mellem og så tænke sig om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtig sundt at tænke sådan... Og det burde man altså gøre altid
      :-)

      Slet
  2. Måske man skulle have hoppet med på den udfordring...... i virkeligheden har de fleste af os jo rigeligt med ting........
    Kh Christina

    SvarSlet
  3. *ha ha* svampe-effekten, hvad var der nu galt med den??? Jeg har da både boet med mintgrønne vægge svampet med mørkegrøn + orange svampet med skriggul :)
    Uaaaark the happy 90´es
    Glæder mig til at se hvor fint I har fået det
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nogle super skønne 90´er farver - vi havde det i hele huset da vi overtog det i december incl. rosa rya-tæppe på et rosa soveværelse med rosa gardiner... Men det er blevet så godt og der går ikke så længe inden jeg er klar til at vise lidt mere frem

      Kh Maja

      Slet
  4. Dejligt du har kunne klare udfordringen - jeg faldt ret så hurtigt i. :)

    Jeg er spændt på efter-billedet, ligesom vores baggang kan det jo nærmest kun blive bedre ;)


    Kh Eva-Maria

    SvarSlet
  5. Hvor er du dygtig at du er kommet så godt igennem udfordringen, men jeg er altså overbevist om at det også har hjulpet at I har shoppet til jeres bryggers, for så HAR du jo shoppet lidt;-) Jeg har faktisk også klaret udfordringen bedre end forventet, men nu kan jeg næsten heller ikke vente på at det bliver marts!
    K.h.
    CHristina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi har selvfølgelig "shoppet" klinker og elementer til bryggerset MEN det krævede også TO ture i IKEA og det er altså en udfordring. Dog havde vi begge gange valgt en dag med vildt mange mennesker, så vi kunne hurtig blive færdige og komme væk.

      Kh Maja

      Slet