fredag den 27. september 2013

Strikket baby-tæppe - Fra bogen Strikkede baby drømme som kan blive din

Så er jeg færdig med det første lille projekt fra bogen strikke baby drømme, det er strikket i en uld og bomulds blanding så det er blevet lækkert og blødt. Dog er det ikke helt så stort som jeg havde regnet med men det kan være at jeg skulle have lavet en strikke prøve inden jeg lavede det hele, men et tæppe skal jo nødvendigvis ikke have en bestemt størrelse for at passe.


Mønstret i tæppet er så fint og der er ikke nogen ret og vrang side, dog tumlede jeg så meget med mønstret i starten at det endte med at jeg måtte tegne et diagram for at kunne holde styr på de 28 forskellige pinde der skulle strikkes - selvom der er et par gengangere dog bare fra vrangsiden. Men når de første 28 pinde er strikket er det bare at gentage dem og så er det ikke længere svært.


Hvis det havde fristet med sådan et lille babytæppe eller andet tilbehør til små babyer så kan du vinde et eksemplar af bogen her.

8 kommentarer:

  1. Hvor er det fint!
    Jeg kan godt forstå, at tungen skal holdes lige i munden, indtil mønstret er blevet gentaget nogle gange.

    Jeg er heller ikke god til at få lavet strikkeprøver, men jeg får det gjort, når det er til tøj. Ellers er det, som du siger, mere ligegyldigt, når det fx er et tæppe. Der havde jeg heller ikke lavet strikkeprøve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Har startet endnu et projekt og nu tror jeg altså at jeg bliver nød til at erkende at strikkeprøver er et must.

      Slet
  2. Det er et skønt tæppe, og en lækker farve :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Ja farven er skøn men kvaliteten af uld og bomuld gør tæppet vildt blødt og lækkert det er bare lidt svært at vise med billeder.

      Slet
  3. Hvor er det lækkert :) Gid jeg kunne tage mig sammen til at lære at strikke - og så kunne strikke sådan en lækker sag.
    /Eva-Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det handler jo bare om at komme igang, men det er faktisk ikke fordi jeg har strikket i så mange år jeg er bare meget fascineret af at man kan få et garn til at lave smukke mønstre og faconer ved at bruge en masse forskellige teknikker - det er nok lidt ingeniøren der kommer op i mig her :-)

      Slet