søndag den 8. september 2013

Tid til at vende tilbage

Nu sker det... forhåbentligt.! Jeg vil til at blogge igen og være lidt mere kreativ. Har fulgt med på sidelinjen alt for længe nu og læst hos jer andre og kan mærke at nu glæder jeg mig faktisk til at komme tilbage.

Min tid har nemlig været brugt på alt muligt andet og jeg har ikke haft tid til at sy eller strikke de sidste mange måneder. Alt det garn jeg viste i sidste indlæg ligger helt urørt hen i strikke kurven og venter på mig.
Det tiden så gik med... Jeg er blevet ingeniør, jeg er nemlig så færdig med at læse og elsker at gå på arbejde og have rigtig fri. Men i de sidste par uger inden jeg var færdig med skolen blev jeg ramt af ualmindelig stor træthed og noget der mindede utrolig meget om kvalme. Så jeg blev også kørt helt ud af den lille spire som var flyttet ind i min krop. Så kom sommerferien og endnu en ombygning i vores lille hus. Jeg glæder mig til at fortælle om det hele.

Her er bare lige et billed fra vores ferie så kan i jo næsten gætte hvad vi har lavet - og så nok ikke helt alligevel.

Nu har jeg det godt, mærker en sund og rask baby hver dag og elsker at være gravid for anden gang, og Lea den heldige pige skal være storesøster. Jeg pusler derfor også med småting til babyen, hvilket er gode og overskuelige projekter at komme igang med. Et af de første projekter var denne heldragt i dejlig varm uld til vores lille januar barn. Kunne ikke finde nogen god opskrift til den så brugte Rajas Raglan bluse og bukserne fra babystrik på pinde 3½-4. Trøjen strikkes nemlig fra toppen og maske antal i livviden passede sammen.


8 kommentarer:

  1. Hvor dejligt! stort tillykke med den lille spire og uddannelsen :)
    Der sker heller ikke meget med min blog, men jeg prøver at sparke den lidt i gang igen, håber det lykkes og så vil jeg til, at læse lidt med hos andre også.. det har jeg heller ikke været så god til. Kan ikke se dine billeder, men det lyder som om i trives :) og vi fandt jo aldrig en dag til krea, men måske i den kommende mørke tid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det er så skønt at være på den anden side og så have noget at glæde sig så meget til er jo bare endnu mere skønt.

      Lyder lidt underligt med billederne har prøvet forskellige computere, telefoner og ipads og jeg kan godt se billederne.

      Det kunne være rigtig hyggeligt at mødes med dig og Trine en dag her i efteråret - jeg er klar så i siger bare til.

      Slet
  2. Ej hvor dejligt, Maja, at have dig tilbage. Og kæmpe stort tillykke med den kommende familieforøgelse. Jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen :)
    God dag.
    Kh. Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lena - kan mærke jeg syntes det er skønt at være tilbage.

      God dag til dig.
      Kh Maja

      Slet
  3. Velkommen tilbage søde, og så med sådan en lækker nyhed!!
    Stort tillykke hvor er det dejligt.
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Libbie - det er dejligt igen at have tid til nogen af de ting man holder af at lave. Og vi glæder os også rigtig meget til at møde det lille nye væsen om ikke så lang tid det hele bliver så spændende engang til :-)
      Kh Maja

      Slet
  4. Hejsa :)
    Sikke fin den er! Har du en opskrift på blusen/heldragten?
    Mvh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria

      Dragten er freestylet og er en kombi af en trøje og bukser. Men hvis du gerne vil strikke noget lidt tilsvarende så tjek http://www.pickles.no der er nogle fine opskrifter på dragter

      Kh Maja

      Slet