mandag den 23. december 2013

Julegaven til Lea

Lea har længe haft et stort ønske om en rigtig prinsesse kjole med masser af strut, pufærmer og glimmer men jeg er bare ikke nogen fan af de syntetiske plastik kjoler som hun gang på gang peger på i diverse kataloger. Derfor har jeg siden efteråret været sikker på at hun skulle have en rigtig hjemmesyet prinsesse kjole med masser af fine detaljer i julegave.




Da jeg så gik på barsel gik jeg igang med projektet som et af de meget få der var plads til. Jeg havde rigtig svært ved at finde et mønster, når jeg nu ville i hvert fald ikke købe et, så jeg tegnede et selv. Jeg vil tro størrelsen kunne være 4-5 år og når nu engang jeg har haft Lea i kjolen så tænker jeg at jeg vil dele mønsteret med jer, så i om ikke andet kan bruge det som inspiration til fastelavn.

Det har taget lidt tid at sy alle detaljerne på kjolen, men grundkjolen er super nem at gå til og man kan nemt lave nogle tilpasninger eller ændringer i designet hvis man har lyst til det.

Noget helt andet er at selvom det tager noget tid at lave sådan en kjole så er det jo en super billig gave at lave, det hvide stof er en rest brokade præget velour fra stof og stil til 35 kr. og det lilla er en rigtig kjolestofrest til 40 kr. som jeg købte da min lokale stof og garn dame lukkede hendes stof afdeling. Så har jeg derud over brugt en lynlås og en masse perler fra lageret, men der er jo ingen grænser for hvad der kunne bruges til pynt på sådan en kjole.

Jeg håber Lea bliver rigtig glad for kjolen når den skal pakkes ud af den store æske i morgen.

7 kommentarer:

  1. Super fin prinsesse kjole :-) Lyder super godt med et mønster til inspiration, da jeg skal have gang i en prinsesse kjole i den kommende vinterferien :-) Glædelig jul

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, kjolen passede perfekt så mønsteret kommer på bloggen i starten af januar. Hun blev så glad for den :-)

      Slet
  2. Hvor er den fin!
    Glædelig jul :).

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare flot :-) Heldige pige :-D

    SvarSlet
  4. Jeg kan ikke finde dit mønster på denne kjole? den er så fin - og hvis den også er nem, kan jeg måske være med ;) vh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine
      Nej det kan du ikke for jeg har simpelthen ikke fået det delt her på bloggen. Men hvis du gerne vil lave noget lidt tilsvarende kan man låne en mønsterbog på biblioteket med prinsessekjoler, ved der er flere forskellige. Håber du får syet en fin kjole.
      Kh Maja

      Slet