mandag den 17. marts 2014

Quiltet vendbar vest - med en lille vejledning

Vi skal have barnedåb for Jonathan sidst i april og her ville jeg gerne sy noget Lea kunne have på. På biblioteket havde jeg lånt en stak symagasiner, fordi jeg trængte til lidt inspiration for at komme igang ved symaskinen igen. Her fandt jeg den kønneste lille quiltede vendbare vest. Den er syet i blød denim fra stof2000 og den fineste Mitsi valeria liberty i pink købt hos super carla.



Jeg bøvlede meget med at få den syet sammen og her er en lille vejledning til at sy den vendbare vest sammen. Er sikker på der også findes andre metoder men denne her fungerede fint.


Sy sidesømmen sammen men lad en lille vendeåbning stå i den ene side af foret (se den grønne linje til højre.)

Pres en lille kant ved skulder sømmen svarende til sømrum ca. 1 cm, på både foer og yder stof.

Læg stoffet ret mod ret så de pressede kanter ved skulderen passer sammen i højden. Sy hele yderkanten og halskanten sammen se den blå linje, det er vigtigt at være præcis med sømrummet for at skulderen bliver lige bred på både for og bag stykke..

Sy rund i ærmegabene som den blå linje viser.

Klip hakker uden for alle buede sømmen så stoffet ligge pænt når det bliver vendt.

Vend vesten og sy sammen med madrassting i skulder og sidesøm.

11 kommentarer:

  1. Wow den er bare blevet super flot :-) Ved du hvor opskriften er fra?
    mvh
    Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karin. Jeg havde selvfølgelig ikke fået skrevet på mønstret hvilket symagasin modellen var i, men fandt den på symagasinets hjemmeside. Så mønstret kan du finde i 09/2013, måske på biblioteket.

      Slet
  2. Dygtige Maja, hvor er den bare fin!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det er super dejligt at komme igang igen selvom det er projekter i det små :)

      Slet
  3. Hvor er den fin og gennemarbejdet.
    Sød og rå :).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maj - jeg er også rigtig glad for resultatet.

      Slet
  4. Den er super smuk! Hvor er du go'!!!

    SvarSlet
  5. Super smuk. Har selv set på det mønster til Sofie, må vidst bare komme igang :)
    Og tillykke med lillebror, det har jeg slet ikke fået skrevet :)
    Kh Lena

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lena. Hvis du har mønstret så skulle du forsøge dig med vesten det er et sjovt lille projekt :)

      Slet
  6. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    SvarSlet